Tag Archives: abiye

Mete Manto Lajistis sou ou!

“« Pou fini, chache fòs nou nan lavi n’ap mennen ansanm ak Seyè a ak nan gwo pouvwa li. Pran mete sou nou tout kalite zam Bondye ban nou pou nou ka kenbe tèt anba riz Satan…. Se poutèt sa, depi koulye a, pran tout zam Bondye bay yo. Konsa, lè move jou a va rive, n’a ka kenbe tèt ak lènmi an. Lè batay la va fini nèt, n’a kanpe la byen fèm nan pozisyon nou toujou.  Pare kò nou: mare verite a tankou yon sentiwon nan ren nou. Pwoteje nou ak jistis Bondye a tankou plak pwotèj sòlda yo mete sou lestonmak yo pou pwoteje yo. » Efezyen 6 :10-14

Anpil nan nou mete manto sou nou lè tanperati a chanje e kò nou komanse frèt. Manto a kenbe kò nou e pwoteje nou kont tout move van ki soufle ak maladi nou te ka pran si nou pat byen abiye e pwoteje ògan nou yo. Jodia , ann mete ansanm manto lajistis Bondye a pou kenbe kè ak nanm nou nan pawòl li konsa idantite li ban ou ak ankre pi plis non fon kè nou e n’ap kontinye pwogrese tankou fanm ak gason vanyan pou lajistis jan li te kreye nou poun ye a.

Ann Lapriyè :

Senyè, ak lafwa mwen abiyem ak «  Manto jistis la ». Ou menm Bondye ou renmen lajistis e ou se yon Bondye reyèl. Ou gouvènen san patipri e se ou ki sèl jij. Ou kreye’m nan imaj ou poum fè sa ki dwat menm lè fòs fènwa ap anvayi tout kote (Sòm 50 :6) se poutèt sa mwen gen responsabilite poum fè sa ki dwat nan ze’w ak devan lèzòm ki gen kè pwòp (Ezayi 11 :5, Sòm 33 :5 ; 103 :6). Ak manto jistis ou a sou mwen jodia, mwen mande’w pou fem pa ebranle lè mechan ak fè vyolans ni fè bak, fèmen jem, oswa vinn frèt lèm wè zak malònèt k’ap fèt tankou  paske nan ou mwen gen tout otorite sou fòs fènwa poum pa kite yo pilonnen inosan e simaye laperèz kote pitit ou yo ye. Ak manto sa ki kouvrim nan mwen di non ak linjestis sou tout fòm ke seswa emosyonèl, sosyal, materyèl, ou fisik ak tout zak malonèt ki vle kaba tout pitit ou yo  konsa benediksyon ou va kouvri nou plis (Sòm 24 :1-6, Pwov. 2 :9 , Ezayi 56 :1).

Ak tout kèm mwen mete manto jistis ou a sou mwen poum ki banm fòs poum konbat tout lespri malen ki vle akable’m fanfim ak peyi mwen. Andanl map kenbe kèm ak tout emosyonm yo. Mwen pap kite kèm atache ak okenn bagay ki pa dwat ni pèmèt okenn kalite santiman negatif pran devan nan desizyon m’ap pran yo. M’ap dirije yo nan sa ki dwat ak sa ki jis. M’ap viv jodia sou pawòl ou yo ki se verite ke’m mare tankou sentiwon nan ren’m e non pa sam santi.

Mwen deklare viktwa ou sous tout lenjistis nan non Jezi. Ke limyè ou klere e non ou glorifye. Amen.

Mare senti nan ren’w!

Sentiwon se youn nan bagay ki ka ajoute frechè nan jan’w abiye e ki itil anpil. Si ta gen yon kouri , li ka pemèt ou leve pye ou e  fèl alèz! Ou ka itilize sentiwon pou defann tèt ou si ou ta endanje e ou ka itizel tou pou ede lòt mounn si yo ta andanje oswa tonbe nan yon twou pou retire yo nan sitiyasyon difisil sa. Pou rezon sa yo ak anpil lòt ankò, fòk sentiwon ou mete an ren’w solid e ka dire.

Nan tan Woman yo, solda yo te konn itilize sentiwon pou soutni inifòm yo epi mete tout kalite defans y’ap bezwen ladann tou. Lè apòt Pòl la pou mounn Efèz yo te ekri pou li te ekri pou yo ka konprann enpòtans konnen idantite kòrèk Bondye ak idantite tèt yo an li. Nan lèt la li di yo mare “sentiwon verite a nan ren” yo paske yo tout nan tan sa te konnen enpòtans sentiwon nan abiman solda yo ak nan lavi pèsonèl yo.

Lakay nou lè yon mounn gen pwoblèm, ou ka tande lòt mounn k’ap bay yo konsèy ap di “mare senti nan ren’w” ki vle di pran kouraj, kenbe fèm e pa lage paske demen ap miyò. Sentiwon reprente sipò, kouraj, fòs , ak defans.

Jodia, nou ka itilize menm prensip sa nan lavi espirityèl nou pou nou mare “sentiwon verite a nan ren nou” chak jou . Pi gwo diferans ki genyen ant sentiwon esperiyèl ak sa lè n’ap abiye se pa lafwa pou nou fèl nan lapriyè.

Ki verite a pou mare nan ren nou an menm?

Verite a se idantite Bondye ki nan pawòl li ki raple nou ke li se kreyatè ak mèt tout sa ki sou latè ak nan syèl la. Se li ki gen tout pouvwa sou lavi’w aktout otorite pou chanje karaktè ak antouraj nou. Lè nou “mare santi verite a nan ren’w” sa vle di nou mare nan senti nou (nan kè’n ak lespri’n) tout pawòl Bondye deklare nan Bib la de idantite’w. Tankou nou kwè e ke idantite’w nan li ou se lanmou, lajwa, lafwa, lespwa, otorite, etc e paske ou fèt nan imaj Bondye, li wè‘n , lanmou li pou nou pap janm fini e li pap janm lagew. Chak jou li gen yon plan byen detèmine pou nou e li vle nou pwospere nan tout domèn kelkeswa espirityèl, fisik, emosyonèl, materyèl, ak sosyal. Lè nou fè sa Bondye asire siksè nan tout n’ap fè ki nan volonte li.

Lapriyè pou mare verite a nan ren’w:

Bonjou bon papa!

Mesi paske mwen konnen ou deja asirem viktwa jodia sou tout move plan enemi nanm mwen ta vle fe pou pyejem e fem bliye kiyes mwen nan ou si’m swiv plan batay ou. Konsa pa lafwa mwen, mwen reklame viktwa sou … (fè lis kèk bagay ou panse ou ka rankontre pou jounen yan ki ka fèw bite, ouve kow pale ak moun ki damou’w anpil la!)

Mèsi paske ou raple’m ke mwen pa nan lagè ak lòt mounn mwen rankontre men fòs ak pouvwa fènwa ki vle simaye laperèz, depresyon, lamizè, ak rayisans tou patou. Pou’m preparem pou batay,  pa lafwa, mwen mete sentiwon verite ya. Verite’w la, Senyè ou se yon Bondye ki san parèy. Ou tèlman renmenm ke ou te vini sou latè, ou soufri anpil, ofri tèt ou lakwa pou ou retabli koneksyon mwen ak ou e raple’m  empòtans mwen gen pou ou e jan ou renmenm malgre ou konnen tout fòs ak feblès mwen.

Ou konnen limit mwen e mwen diw mèsi paske ou pap kite tantasyon fèm pote chay kew konnen m paka pote (1 Korent 10 :13). Laverite sou mwen yan, Senyè, se ke mwen se yon moun nouvo nan Kris e mwen pa anba pouvwa peche ankò (2 Korent 5 :17). Mwen gen Sentespri  ou ki se Lespri verite a  ki ap viv nan mwen depi lèm te aksepte’w pou sovèm ak gid mwen chak jou (Jan 14 :16-17 ; Efezyen 1 :13 ; 1 Korent 3 :16) ki la pou gidem e kap fèm konnen lè gen yon danje tou prem. Mwen se pitit ou e anyen paka separem avèk lanmou’w ( Women 8 :31-39 ; Sòm 32 :8 ; 2 Pyè 3 :9).

Verite ya se ke ou gen yon plan pou mwen jodi ya : yon moun pou’m ankouraje, yon moun poum pataje pawòl ou, e yon moun poum renmen pou yo santi prezans ou nan lavi yo tou (Jeremi 29 :11 ; Estè 4 :14, 1 Tim 2 :3-4). Pa kite’m bay manti nenpòt sitiyasyon ki ka rive ni pou lang mwen pa mete’m nan sikonstans ki pap ba’w glwa (Sòm 34 :13, Efezyen 4 :29, Kol 4 :6) konsa ma Bondye fè lwanj pou ou ak lavim. Amen.

Eske’w byen abiye maten an?

Solda pa janm ale nan lagè sa yo pa byen abiye ak pwoteksyon sou yo. Lè ou obsève yo ou wè you toujou pwoteje pati nan kò ki pi fragil yo ak anpil atansyon pou yo ka pwoteje lavi yo. Tankou ou toujou mete yon kask pou pwoteje tèt yo, jile pa bal pou si enemni an ta vize kè yo, nan senti yo yo gen anpil lòt taktik pou defann yo, e yon gen yon mwayen pou defann yo fizikman kelkeswa se yon epe, yon bout baton, oswa jan nou wèl plis alekile yon gen zanm, epi yo pa mete nenpòt bagay nan pye yo. Se bon bòt solid ki fèt ap materyèl espesyal pou yo pa tonbe lè tè a glise oswa twò cho lè gen anpil soley konsa yo ka goumen e pwoteje tèt yo nan tout sikonstans kelkeswa sezon nan ane a.

Konsa tou nou menm k’ap sèvi Bondye nou se solda nan mòn esperityèl la e nou toujou nan lagè ak lenmi nanm nou. Pandan n’ap medite nou idantite Bondye ba nou yo, an nou pran tan pou nou lapriyè ansanm pou mete defans nou.

Menm jan nou konn pran tan pou abiye nou fizikman, ann dekouvri abiman esperityèl nou e byen abiyen nou pou nou ka ankre idantite nou nan Kris e viv bèl plan Bondye genyen pou nou yo. Si pou’n pran  viktwa sa ke Jezi gentan asiren nan, fòk nou byen prepare. Tankou Bon kapitèn lame, Bondye te itilize Pòl nan Efezyen 6:10-18, pou ba nou deskripsyon tout “zam” oswa defans ke nou genyen nan li pou nou pwoteje  kè nou, nanm nou, kouvri fanmi, zanmi ak lentouranj nou e avanse wayom Bondye a sou tè a paske nou genyen batay la deja.

Nan Efezyen 6:10-18, nou aprann ke nou byen abiye (prepare pou fè fas ak Satan chak jou) lè nou: 1. mare sentiwon verité nan ren nou, 2. mete manto jistis Bondye a sou nou, 3. mete sandal levanjil lapè a pou anonse bòn nouvèl lanmou Bondye a , 4. Pase boukliye lafwa nou k’ap fè nou viv ak kè poze, 5. Kas Sali a, 6. Epe Sentespri a ki se pawòl li. 7. Lapriyè (Efezyen 6: 14-18).

Nan semen ki ap vini yo, nou pral dekouvri ansanm kijan pou nou mete defans sa yo youn pa younn e lapriyè ansanm. Konsa avan’w sòti wa mande tèt ou “Eske’w byen abiye maten an? “paske pou nou viv nan idantite Bondye nou an e simaye lanmou li toupatou fòk nou“chache fòs nou nan lavi n’ap mennen ansanm ak Senyè a ak nan gwo pouvwa li. Pran mete sou nou tout kalite zam Bondye ban nou pou nou ka kenbe tèt anba riz Satan. Paske, se pa ak moun nou gen pou nou goumen. Men, se ak move lespri ki nan syèl la, ak chèf, ak pouvwa, ak otorite k’ap gouvènen nan fènwa ki sou latè a. Se poutèt sa, depi koulye a, pran tout zam Bondye bay yo. Konsa, lè move jou a va rive, n’a ka kenbe tèt ak lènmi an. Lè batay la va fini nèt, n’a kanpe la byen fèm nan pozisyon nou toujou.”( Efezyen 6:10-13) Si repòns lan pozitif, kontinye chimen’w e fè Bondye konfyans pou gide’w pandan jounen an. Si repòns lan negatif, pran yon ti tan pou mete abiman esperityèl ou sou ou pou kontinye pwogrese de glwa an glwa nan non Jezi.

 Nou ankouraje’w medite sou Efezyen 6:10-18 e mande Bondye pou  apwofondi konesans  ou sou defans yo sa li ba ou pou ou ka goumen ak vrè enemi e ankre idantite’w nan li plis. Ke Bondye beni’w!